Monday, August 30, 2010

Merdeka ke 53 - 2010

Salam merdeka.. tahun nie kita meraikan hari kemerdekaan pada bulan puasa macam tahun lepas juga. alhamdulillah. dalam pada kita mengerjakan ibadah puasa, tak lupa juga kita nak sambut Hari Merdeka yang ke 53. sambutan yang bersesuaian dengan keadaan.

Tak salah untuk menjadi patriotik, tak salah untuk cintakan negara, tak salah untuk bangga menjadi rakyat Malaysia, malah saya berbangga cukup berbangga dpat menjadi rakyat Malaysia, berbangga cintakan negara, bangga saya dilahirkan di bumi Malaysia.

Dan jangan lupa bersyukur, itu yang penting, bersyukur kita hidup aman damai, bersyukur kita telah boleh berdikari, kita boleh dalam segala hal dan bidang. bersyukur kita hidup mudah, nak g masjid senang, nak g shoping kompleks pun senang. jd apa nak lagi? bersyukur kpd Allah kita hidup makmur dan sejahtera, berdoalah kita agar kesejahteraan yang kita kecapi ini berpanjangan. berdoalah agar dijauhkan malapetaka, berdoalah agar mendapat kekuatan hati, dari diganggu oleh anasir2 jahat yang cuba memporak perandakan rakyat Malaysia. Amin..



Sudirman : 31 Ogos



Dr Sam - Saya Anak Malaysia

1 comment:

Yana World said...

merdeka merdeka merdeka.. ntah dorang tuh... xsuka idup aman damai ke?? eee... xsanggup ler hdp zmn cam org sblm merdeka.. xmau... xmau...nauzubillah